Status: Aktualne
Ilość dni: 1

Nazwa: WSCHÓD DZIKIEGO ZACHODU – symulacja biznesowa

Typ: Gra szkoleniowa

Cel: Celem gry jest wsparcie w rozwoju ośmiu kompetencji kluczowych dla sukcesu w biznesie: I. przygotowanie do rozmów z kontrahentami; II. budowanie i zarządzanie zespołem negocjacyjnym; III. obieranie strategii prowadzenia rozmów biznesowych; IV. radzenie sobie z presją czasu w środowisku konkurencyjnym; V. budowanie dobrego kontaktu z partnerami; VI. zdobywanie i wymiana informacji; VII. prowadzenie rozmów biznesowych; VIII. dobijanie targu i zamykanie rozmów.

Opis: Symulacja biznesowa Wschód Dzikiego Zachodu© to narzędzie dla trenerów, którzy specjalizują się w prowadzeniu zajęć na temat zarządzania, negocjacji, komunikacji, współpracy, sprzedaży i obsługi klienta. Zastosowana w trakcie szkoleń skutecznie wpływa na podniesienie efektywności uczenia. Nastawiona jest na wszechstronny rozwój kompetencji uczestnika szkolenia. Przenosi graczy w realia życia małego miasteczka na Dzikim Zachodzie i daje pole do testowania różnych działań, które są dźwignią sukcesu w biznesie.

Gracze w czasie rozgrywki:

  • pozyskują zasoby i kompetencji niezbędne do stworzenia rentownej firmy;
  • sprzedają i kupują posiadane dobra, obracają nieruchomościami;
  • reagują na wydarzenia losowe, które mogą dźwignąć lub nadwyrężyć ich biznesy.

Innowacyjność: Symulacja biznesowa „Wschód Dzikiego Zachodu” wpisuje się w szeroki i popularny trend tworzenia gier do celów edukacyjnych.
To co ją wyróżnia to:

  • Elastyczność – gra daje trenerowi możliwość przeprowadzenia różnych wariantów rozbudowanego i wielowątkowego szkolenia. Ta elastyczność dotyczy także dostosowania czasu realizacji rozgrywki do zakładanych celów. Grę można rozegrać w postaci kilkugodzinnej sesji, lub kilkudniowego szkolenia.
  • Rozbudowany świat gry – inspirujemy się grami RPG i aspirujemy do tworzenia generatywnego świata gry szkoleniowej. Prócz głównych zadań, gracze mają do realizacji dodatkowe „questy”, które poszerzają grywalność oraz zakres ćwiczonych kompetencji. Są one przygotowane w formie dodatków do gry, których pulę sukcesywnie powiększamy. Każdy dodatek to nowy wątek merytoryczny i dodatkowe cele edukacyjne do realizacji. Dzięki nim trener ma swobodę w dostosowywaniu przebiegu rozgrywki do potrzeb grupy i celów stawianych przez klienta.
  • Jakość – zależy nam, aby uczący się gracze, czerpali przyjemność z obcowania z grą. Dotyczy to, zarówno przebiegu rozgrywki, jak i detali budujących klimat, takich jak forma i sposób wykonania kart, plansz i innych elementów, które gracz bierze do ręki. Mamy przekonanie, że przekłada się to na dobrą zabawę oraz immanentną motywację do działania, która wspiera uczenie się.

Praktyczność: Wykorzystanie gry w celach edukacyjnych rekomendowane jest wszędzie tam, gdzie zarządzanie i przedsiębiorczość, a w tym zespołowe osiąganie celów, negocjacje, dogadywanie się z partnerami i adwersarzami są ważnymi kompetencjami. Czyli potencjalnie w każdej branży i w każdym środowisku. Gra została opracowywana z myślą o odbiorcach ze środowisk biznesowych. Cieszy się również popularnością w gronie szkół wyższych i jest wykorzystywana do pracy ze studentami kierunków biznesowych i społecznych. Między innymi w 2022 roku został zrealizowany Turniej Liga Mistrzów Negocjacji Studiów MBA dla studentów WSB we Wrocławiu. Wzięło w nim udział 12 grup studentów MBA. W tym roku jest planowany turniej międzyuczelniany, w całej Polsce. Wschód Dzikiego Zachodu obecny jest również na Uniwersytecie Warszawskim, Szkole Wyższej Wymiaru Sprawiedliwości, Akademii Wojsk Lądowych, Wyższej Szkole Gospodarki.
Realizacja szkolenia z wykorzystaniem gry jest prosta. Przygotowanie niewiele różni się od organizacji spotkań z grami w towarzystwie rodziny lub znajomych. Trener przed szkoleniem po prostu otwiera pudełko z grą i rozstawia jej elementy zgodnie z instrukcją.
Gra wyposażona jest w rozbudowany Podręcznik Mistrza Gry. Zawiera on szczegółowy opis przygotowania, realizacji rozgrywki wraz z dokładną „czasówką” oraz różnymi wariantami omówienia. Inspiracją dla jego struktury jest cykl uczenia się przez doświadczenie Davida Kolba. Doświadczony trener może znaleźć w nim inspirację, zaś początkujący – instruktarz „krok po kroku”. Pierwotna wersja Wschodu Dzikiego Zachodu posiada również opcję rozgrywki on-line. Aktualnie pracujemy nad takim rozwiązaniem dla nowej odsłony gry.
Korzystanie ze Wschodu Dzikiego Zachodu wymaga jednorazowej opłaty licencyjnej (indywidualnej lub instytucjonalnej). Zawiera się w niej również suport w postaci wdrożenia (współprowadzenie pierwszej rozgrywki, konsultacje, trening dla trenerów) oraz dostępu do dodatkowych materiałów.

Wartość: Gry, które tworzymy z definicji mają charakter edukacyjny. Dotyczy to również wschodu Dzikiego Zachodu. Doświadczenie trenerskie nauczyło nas przywiązywać wagę do pytania „po co”, czyli jasnego formułowania celów edukacyjnych i praktycznego charakteru kreowanych pomysłów edukacyjnych. Równie ważne jest dla nas przeprowadzenie uczących się graczy przez takie elementy jak:

  • planowanie i działanie;
  • ewaluację zrealizowanych działań oraz refleksję i wyciągnięcie wniosków;
  • zapoznanie się z koncepcjami i modelami teoretycznymi;
  • przełożenie doświadczeń i wniosków z gry na realia zawodowe.
Dobrą analogią dla naszej gry jest „poligon wojskowy”, czyli (zgodnie z definicją) „teren używany do ćwiczeń, manewrów, przeprowadzania testów oraz opracowywania i sprawdzanie skuteczności taktyki”. Wschód Dzikiego Zachodu tworzy więc swego rodzaju „poligon biznesowy” – laboratoryjne sytuacje, którym towarzyszą prawdziwe zachowania, emocje oraz doświadczenia.

Autor: aleGRA Twórczy Rozwój

Strona o innowacji

www Autora

Innowacja Edukacyjna Roku 2022

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.

Poprzez pliki "cookies" należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji.

Pliki "cookies" używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane mogą być używane również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych (co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika).

W serwisie innowacja.edu.pl dane osobowe nie są gromadzone w plikach "cookies".

Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików "cookies" na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików "cookies" w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików "cookies" dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Ograniczenie stosowania plików "cookies", może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.

Aby zmienić ustawienia, w opcjach przeglądarki należy wybrać opcję odpowiadającą za ustawienia prywatności.

Zgadzam się